Dżem z aronii i jabłek

Konfitury i dżemy, hmmm ... na samą myśl przychodzi mi ochota by upiec naleśniki i przesmarować je dżemem lub posmarować świeżą kajzerkę masłem i grubą warstwą tych słodkości. Tegoroczne zbiory pozwoliły mi na ciekawe łączenie owoców. Tak powstał ten dżem z aronii i jabłek. Świetnie sprawdza się także jako dodatek do herbaty.


Przepis jest bardzo prosty i szybki do przyrządzenia.

Składniki:
1kg aronii
1kg jabłek (ja dałam słodkie i miękkie, gdyż moja aronia miała jeszcze gorzkawy posmak)
1/2 kg cukru
1/2 szkl. wody

 foto. Karolina Kozioł

Sposób przyrządzenia:
Myjemy owoce. Aronię wrzucamy do dużego garnka (najlepiej z grubym dnem), i zasypujemy ją cukrem. Mieszamy i zaczynamy podgrzewać ją na małym ogniu. Gdy puści już sok dodajemy obrane i pokrojone w kostkę jabłka. Powinniśmy owoce gotować do momentu aż wytworzony sok zredukuje się nieco i całość zacznie gęstnieć. W międzyczasie jabłka powinny zmienić się w papkę. Przekładamy całość do czystych słoików, zakręcamy i pasteryzujemy ok. 15min. 

Komentarze