Portret projektanta - JUSTYNA GOGOLOK

 JUSTYNA GOGOLOK - to projektantka pochodząca z Ornontowic (okolice Katowic). Modą interesowała się od zawsze. Zainteresowanie to, zrodziło się wiele lat temu z potrzeby przerobienia ubrań po starszej kuzynce. Wówczas traktowała to jako zabawę, do czasu kiedy zaczęła naukę tego kierunku. Projekty które wykonuje, zawsze robi z myślą o otaczających ją osobach. Z tego co mówi, jest to grono ludzi zaangażowanych w życie, nieustannie szukających nowych wyzwań, ale też swojego miejsca na ziemi.

Zapytałam co ją inspiruje? Usłyszałam że wszelkiego rodzaju nowości: nowe materiały, nowe technologie.
Lubię kiedy postęp nauki znajduje zastosowanie w ubiorze, wciąż bardziej poprawiając komfort naszego życia. Kolejny, ogromny kawał inspiracji znajduję w filmach które oglądam. Pomysły rozwijają się w mojej głowie już podczas seansu. 

Obecnie Justyna jest absolwentką Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach.Wiedząc to, postanowiłam zapytać jak bardzo zmieniła Ją/ Jej postrzeganie mody szkoła którą ukończyła?
Szkoła na pewno usystematyzowała mój sposób projektowania, nauczyła mnie cierpliwości i samodyscypliny. To miało ogromny wpływ na projekty które są zdecydowanie bardziej przemyślane oraz bogatsze w nowe rozwiązania.

W tym roku Justyna broniła pracy licencjackiej na Wyższej Szkole Technicznej w Katowicach. Obrona Pracy licencjackiej wymagała zaprojektowania, odszycia, sfotografowania i opisania własnej kolekcji. Dlatego też, zapytałam czym inspirowała się tworząc kolekcje dyplomową?
Największą inspiracją było dla mnie pokoleniem Y. Fascynuje mnie jak bardzo zmienił się świat, jak zmieniły się nasze potrzeby i jakie mamy teraz wymagania. 

Zapytałam Justynę jaki wpływ na jej kolejne projekty będzie mieć jej Kolekcja Dyplomowa - jeżeli w ogóle będzie mieć wpływ?   
Szukam swojego miejsca w świecie mody, a Kolekcja Dyplomowa powstała w wyniku inspiracji otaczającymi mnie ludźmi. Nie wiem czy projektowanie ubrań w ciągu najbliższego czasu nie zmieni się w projektowanie wystaw, albo pokazów.

 Justynę na nowo poznałam w tym roku (miałyśmy niewielki epizod 2 lata wcześniej). Jest to pełna ciepła i uśmiechu dziewczyna.  Miałam przyjemność pracować z Justyną nad jej kolekcją. Moim zadaniem było wykonanie form i odszycie wszystkich modeli. Naszą współpracę wspominam bardzo dobrze, gdyż Justyna wiedziała czego chce i gdzie można pójść na ewentualne ustępstwa. Kolekcja utrzymana została w czerni i bieli. Aby nadać charakter i pozbyć się surowości wynikającej z zestawienia monochromatycznego Justyna wprowadziła w swoje projekty dwa rodzaje kraty oraz różnego rodzaju wstawki. Tkaniny jakie użyła to wełna, bawełna oraz tkaniny z elastan-em takie jak np.nurek.

Poniżej możecie zobaczyć Kolekcję Dyplomową Justyny Gogolok 


Designer: Justyna Gogolok
Photographer: Katarzyna Kuś
Models: Natalia Buchalik, Agata Knop, Marcin Kalisz
Całą sesję zdjęciową możecie zobaczyć TU

Kolekcja Justyny została zaprezentowana na corocznym pokazie WST Katowice. W tym roku pokaz odbył się w Żorach.
Photographer: Dorota Koperska
Cała fotorelacja Doroty Koperskiej z Żory be fashion na jej profilu w obrębie portalu społecznościowego TU

Komentarze