Słoneczna sukienka koktajlowa cz. II (tiulowa podszewka)

W połowie zeszłego roku szyłam Asi sukienkę koktajlową w kolorze żółtym (TU) . Po roku, Asia przyszła do mnie z prośbą o nadanie sukience nowego wyrazu. Potrzeba ta, była podyktowana imprezą, na której goście mogliby zobaczyć ją w tej samej sukience po raz drugi. Jak wiadomo, My kobiety, wystrzegamy się takich sytuacji. 
Zaproponowałam doszycie podszewki z tiulowymi falbanami oraz dopięcie dużej broszki, również wykonanej z tiulu. A że pomysł został przyjęty z entuzjazmem zabrałam się do szycia :)

wspomniana żółta sukienka Asi


Asia postawiła na kontrast - wybrała kolor granatowy. Dokupiła do tego podszewkę w tym samym kolorze co tiul. Aby dolna część sukienki pięknie rysowała trapez i kołysała się przy każdym ruchu, wykonałam trzy rzędy tiulowych falban doszytych do wykrojonej i zszytej wcześniej podszewki. Pierwszy rząd składa się z jednej warstwy, drugi z dwóch a trzeci rząd z trzech warstw tiulu. Falbany nachodzą na siebie, a dół podszewki jest nieco krótszy od dołu ostatniej tiulowej falbany. Powinna być jeszcze jedna na całą długość tiulowej podszewki, by nie znaczyć na zewnętrznej stronie tkaniny tiulowych warstw. Asia nie zdecydowała się jednak na tę koncepcję. Poprosiła jeszcze by tiulowa podszewka była widoczna spod dołu sukienki.


Elementem ozdobnym na sukience była broszka. Wykonanie broszki w kształcie kwiatu Asia pozostawiła mojej fantazji. Zdecydowałam się na szpiczaste "płatki" a środek wyszyłam koralikami w kolorze sukienki. Ten "nie duży" dodatek łączy całość.


Drugie życie sukienki :)


foto. Karolina Kozioł

Ostatnia prośba Asi dotyczyła praktycznej strony samego projektu. Tiulowa podszewka po odpruciu oddaje spokojny charakter sukienki a i broszkę w każdej chwili można odpiąć :)

Komentarze

  1. Bardzo fajny efekt :) Tak sobie pomyślałam, że żeby było mniej pracy ze zmianą charakteru sukienki, podszewka-halka mogłaby być zupełnie oddzielną częścią, z gumką w pasie na przykład :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby sukienka była luźniejsza w pasie byłoby to rozwiązanie faktycznie najlepsze. Jednak przy tak dopasowanej talii, doszycie tej halki wydawało się najwłaściwsze :)

      Usuń
  2. Woooow! No przepiękna :) chociaż pierwsze wrażenie jak zobaczyłam podszewkę to sobie myśle co to wyjdzie. Ale normalnie gratuluje wyobraźni :)! Musze podkraść pomysł

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz